reklama

Šibačka - pohanské vítanie jari

Čo je toto za čudný zvyk? Pýtala som sa už ako malé dieťa, ktorému nešlo do hlavy, že tí chalani za to, že dievča vybijú s korbáčom a oblejú ešte aj dostanú sladkosti či peniaze. Nechápala som, prečo sú všetci chlapi v rodine na veľkonočný pondelok opití. Nepáčilo sa mi to a keďže som už od detstva neznášala ponižovanie od mužov, na protest som tieto sviatky ignorovala. Našťastie, moja mama ma do ničoho nikdy príliš nenútila a tak sme vždy na veľkonočný pondelok mali vypnutý zvonček a vybrali sme sa niekam na výlet, prípadne, keď som bola trochu staršia, chodila som v tento deň s kamarátkou na turistiku. Detstvo aj mladosť som prežila bez korbáčov a oblievania a myslím, že som o nič neprišla. Problém nastal, keď moje dve deti, dievčatká, vedené z mojej strany k ignorovaniu a neuznávaniu tejto divnej tradície, boli nazvané zo strany mojej svokry ako "ochudobnené".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

"O čo sú preboha ochudobnené?" nechápala som jej pohoršenie. "O to, že v nich nepestujem podriadenosť k mužom a vďačnosť za násilie z ich strany? Veď aj to malé dievča už vníma nespravodlivosť a zvrátenosť tohoto zvyku. Nech si tieto primitívne tradície dodržuje kto chce, ja nebudem."

"Ale veď to je len symbolické, žiadne násilie...." oponovala " šibanie a polievanie vodou má dievčatám zabezpečiť mladosť, krásu a silu. Veď tí chlapci im len dobre chcú... A zaslúžia si za to dáke to kindervajco."

"Symbolické, symbolické...." myslela som si. Videla som v tom celkom inú symboliku. Šibanie korbáčom - kopulácia, polievanie - ejakulácia. Čo iné v tom tí pohania už len mohli kedysi vidieť. Bola to len akási "nevinná" sexuálna hra, keď sa príroda a s ňou aj hormóny prebúdzajú. A dievčatá kričali a utekali a zase kričali a utekali.... Až kým im to chlapci "nešupli" do tváre.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A navyše, dnešní chlapci a muži v tom nevidia už žiadnu symboliku zabezpečenia krásy a mladosti... Len "koľko peňazí a sladkostí ktorý vyšibe a u tých starších, koľko štamprlíkov sa vypije". O tom to je. Pre nich je to len strašná sranda... spraviť babám zle a ešte za to aj čosi dostať.

A preto, u nás, na veľkonočný pondelok, nebudú vpustení žiadni ziskuchtiví šibači. Tak ako vo Francúzsku alebo vo Veľkej Británii si moje deti budú môcť nájsť v záhrade skryté čokoládové vajíčka a zajačikov.

Sorry, Slovakia.

Deana Hlavičková

Deana Hlavičková

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Libenter homines id quod volunt credunt.Ľudia veria tomu,čomu chcú veriť.--Caesar-- Zoznam autorových rubrík:  FilozofiaZ diania vo svete a u násSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu